Etiketter

inspirasjon (16) tekstil (10) barn (9) interiør (9) realisert (9) illustrasjon (7) søm (7) foto (6) pute (5) hjort (4) leker (4) møbler (4) oppskrift (4) ugle (4) alice in wonderland (3) kanin (3) barneklær (2) collage (2) eksteriør (2) etsy (2) kewpie (2) lampe (2) mat (2) planter (2) teppe (2) terrasse (2) Bali (1) Porselen (1) finn.no (1) funny (1) knagger (1) motiv (1) oppbevaring (1) oppussing (1) pannekake (1) realisert. (1) refleksjoner (1) samleobjekt (1) stofftrykk (1) stol (1) t-shirt (1) tegneserie (1) uro (1) utemøbler (1) uteplass (1) webshop (1)

onsdag 21. juli 2010

Hjort på kjøkkenet

På veien hjem fra utflukt til VillaMalla på Filtvet, Hurum møtte vi en hjort som krysset veien.
Vi ble enige om at den liknet på Wilma.

Inspirert av naturopplevelsen satte jeg i gang med å transformere et nyinnkjøpt kjøkkenhåndkle til pute (kjøpes her: http://loving.no/?nr=90&idkategori=93&kat_name=By%20Nord.)
For første gang i mitt liv har jeg sydd i glidelås slik det skal gjøres ihht min bibel i søm og broderi-teknikker.
Fornøyd med resultatet! Syns den ble riktig så grafisk, stram og elegant!

Tøff måte å vise frem ulike puter på:

http://emmas.blogg.se/2010/march/

2 kommentarer:

  1. Du kunne vel ikke ha røpet hvordan du gikk frem for å lage den fine puta?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi

      Jeg målte og klipte til hjorte-tekstil slik at jeg fikk maks ut av trykk og tilpasset det svarte bakstykket i samme størrelse. Deretter monterte jeg den rød glidelåsen og tråklet sammen herligheten på maskin i full fart :) Det gikk som en drøm. Lykke til!

      Slett