Etiketter

inspirasjon (16) tekstil (10) barn (9) interiør (9) realisert (9) illustrasjon (7) søm (7) foto (6) pute (5) hjort (4) leker (4) møbler (4) oppskrift (4) ugle (4) alice in wonderland (3) kanin (3) barneklær (2) collage (2) eksteriør (2) etsy (2) kewpie (2) lampe (2) mat (2) planter (2) teppe (2) terrasse (2) Bali (1) Porselen (1) finn.no (1) funny (1) knagger (1) motiv (1) oppbevaring (1) oppussing (1) pannekake (1) realisert. (1) refleksjoner (1) samleobjekt (1) stofftrykk (1) stol (1) t-shirt (1) tegneserie (1) uro (1) utemøbler (1) uteplass (1) webshop (1)

lørdag 6. februar 2010

Kewpibaby til fotoserie


Dette var en av mine favoritt dukker da jeg var ei lita jente. Jeg husker at jeg lekte med plastdokka i badekaret før jeg fylte fem. Jeg syns den var så utrolig søt med det runde fjeset og utstrakte armer med sprikende fingre.
Jeg fant den igjen på et loppemarked i Lisboa i fjor. I etterkant har jeg funnet ut at Kewpie ble designet etter illustrasjoner av Rose O'Neill tidlig på 1900 tallet. Dukken ble raskt ekstremt populær og den ikoniske illustrasjonen dukket opp i tegnebøker, kopper, tallerkner mm. Rose ble steinrik. Dette er populære samleobjekter i dag.

Har en plan om å lage en fotoserie med Kewpibaby som hovedperson.
Dette er gjort av mange før, bl.a i "Amalie Fra Montmartre", Ref Hagegnom postkort.
Så hele ideen er jo ripoff såklart. Uansett. Tror det kunne vært artig.

Jeg måtte le da jeg så denne: http://www.flickr.com/photos/eldave/2832361999/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar